Tiltræk de rigtige talenter til din virksomhed med employer branding video

Hvad er en employer branding video?

Employer branding video er en effektiv måde at tiltrække de rigtige talenter til en virksomhed eller organisation. En god employer branding er dermed med til at stimulere væksten på sigt og øger sandsynligheden for at nå din virksomheds målsætninger. Med en employer branding video kan du vise, hvilken kandidat I leder efter og samtidig give et unikt indblik virksomhedens rammer og arbejdsmiljø.

Employer branding videoer er langt mere effektive end traditionelle jobopslag, og er med til at brande din virksomhed som moderne og professionel og et attraktivt sted at arbejde for nye medarbejdere.

Employer branding videoer bliver delt

Employer branding videoer er nemme at dele på sociale medier som LinkedIn og Facebook. Og video bliver i langt højere grad delt på sociale medier end tekst. Samtidig fanger du video meget lettere fanger seerens opmærksomhed. Det ekstra indblik video giver er med til at sikre, at I tiltrækker de rigtige kandidater fra den rigtige talentmasse.

Det er derfor en rigtig god idé at bede medarbejderne i virksomheden om at dele en employer branding video i deres netværk på de sociale medier. På den måde kan I som virksomhed nå rigtig langt omkring med jeres video helt gratis og sikre organiske søgeresultater til virksomheden.

Employer branding video skal være af god kvalitet

En employer branding video bør aldrig laves med en mobiltelefon! Husk, at employer branding i bund og grund også er branding af din virksomhed og derfor er kvaliteten af videoproduktionen mindst lige så vigtig som den er i fx brandingfilm eller reklamefilm.

Derfor bør en employer branding video laves som en professionel filmproduktion med ordentlig lyd og lyssætning.

Video er det primære medie i en bredere employer branding strategi

Employer branding videoer bør indgå som en del af din virksomheds samlede strategiske kommunikation. Det er altså ikke nok bare at lave en video med en medarbejder, der står og fortæller, at de savner en ny kollega.

Overvej også hvilke virkemidler, I kunne tænke jer at anvende i employer branding videoen, for at fange kandidaternes opmærksomhed.

Har I fx et godt arbejdsmiljø, hvor der er en afslappet stemning og plads til også at have det sjovt, så overvej om det måske var værd at få noget humor ind i videoen sammen med alt det seriøse. Eller er det fx et miljø, der er præget af innovation og plads til at tænke ud af boksen, så overvej hvordan I kan vise det med billeder frem for ord.

Tag kontakt i dag og hør nærmere

Kontakt Apertura i dag og hør nærmere om, hvordan vi kan hjælpe jer videre med en effektiv employer branding videostrategi og produktion af jeres employer branding video. Kontaktinformationerne finder du øverst og nederst på siden.