Reklamefilm bruges til at reklamere for et produkt, service eller ydelse.

Reklamefilm bruges både på nettet, i fjernsynet og i biografen. Hvert medie har sine krav til produktion, format og varighed. Apertura har specialiseret sig i reklamefilm til nettet. Dvs. film der kan vare op til cirka to minutter.

I reklamefilm er det kun kreativiteten, der sætter grænser. Det kan være alt fra den polerede produktfilm, man kender fra reklameblokkene i biograferne, til den rå og upolerede virale video, der ser ud som om, den er optaget med en mobiltelefon (og måske også er det).

Der er derfor store ligheder mellem fx en reklamefilm og en produktfilm. Derfor tænker vi hos Apertura heller ikke så meget i genrer, men tager i stedet udgangspunkt i hver enkelt film og vælger frit blandt værktøjer og virkemidler efter behov.

Eksempel på reklamefilm i to versioner

Øverst kan du se en reklamefilm til Baadfartens hjemmeside og Facebook-side, der skulle vise stemninger fra sejlturene på bl.a. Furesøen, Bagsværd Sø og Mølleåen – og ikke mindst ved det nyrenoverede billethus i Lyngby.

Filmen er efterfølgende blevet redigeret til en ny version af 15-sekunders varighed og optimeret til 32:9 format til informationsskærmen i Københavns Turistinformation.

Ved at udnytte de samme optagelser, kan jeres virksomhed altså få flere forskellige versioner af samme film, der er målrettet de forskellige brugssituationer. Det er en effektiv og ikke mindst billig måde, at få mest ud af en videoproduktion.

FAQ:

Q: Er der noget, vi kan gøre inden filmoptagelsen?

A: Hvis optagelserne skal finde sted i jeres virksomhed, er det altid en god idé at rydde op. Et skrivebord med en masse rod, gør at det endelige resultat ser rodet ud. Tænk også over, hvad I gerne vil have med på optagelsen – fx i baggrunden af filmen. Og vær opmærksom på, at der ikke ligger noget med personfølsomme data, som ikke må vises på filmen.

Q: Hvad skal man have på af tøj?

A: Først og fremmest noget I finder jer godt tilpas i. Når det så er sagt, så er der nogle ting, I bør undgå: Tøj med tynde striber, fine tern, sildebensmønstre og fløjl kan alle skabe det, som hedder moiré-effekten. I kender det sikkert fra tv-udsendelser, hvor tøjet ligesom flimrer. Husk det også gælder for fx slips. Undgå også stærke røde/orange farver, sort og hvid. Tag i stedet noget tøj på med afdæmpede farver og evt. simple, store mønstre.

Q: Hvad med smykker?

A: Små smykker som vielsesringe er helt fint. Men store smykker som store ringe, store dinglende øreringe, store halskæder og nåle kan skabe unødvendig støj og skratten og tage fokus fra det, som siges i videoen.

Q: Hvad med make-up?

A: Make-up i naturlige afdæmpede farver giver som ofte det bedste resultat på film.

Læs mere om gode råd til tøjvalg, make-up og smykker her.

Tag kontakt i dag og hør nærmere

Kontakt Apertura i dag og hør mere om alle mulighederne med reklamefilm. Kontaktinformationerne finder du øverst og nederst på siden – eller du kan bruge chatten.